Alge­me­ne voor­waar­den

 

  1. Bij reser­ve­ring dient een voor­schot betaald te wor­den van 50%. Door het beta­len van het voor­schot wordt de gevraag­de peri­o­de gere­ser­veerd en aan­vaardt de huur­der onder­staan­de huur­voor­waar­den. Het sal­do en de waar­borg van € 500,00 dient op de reke­ning te staan 3 weken voor aan­komst met ver­mel­ding van naam en peri­o­de. Bij niet tij­di­ge beta­ling zal de reser­ve­ring gean­nu­leerd wor­den. De waar­borg wordt u ten laat­ste 2 weken na uw ver­blijf terug­ge­stort (ver­min­derd met ver­bruik water, gas en elek­tri­ci­teit vol­gens meter­op­na­me , even­tu­e­le scha­de of bij­ko­men­de kos­ten) Opge­past : bij even­tu­e­le scha­de is de huur­der (de iden­ti­teit van de per­soon die de reser­va­tie doet) aan­spra­ke­lijk voor de vol­le­di­ge scha­de, ook als die hoger is dan de betaal­de waar­borg. Indien even­tu­eel aan­ge­brach­te scha­de het bedrag van de waar­borg over­schrijdt, wordt deze ach­ter­af gefac­tu­reerd.

  2. Omwil­le van het veel­vul­dig gebruik van hout en de brand­de­tec­to­ren mag er in de woning niet gerookt en geen kaar­sen gebrand wor­den. Er mag enkel bui­ten gerookt wor­den, maar we vra­gen met aan­drang om geen siga­ret­ten­peu­ken ach­ter te laten. Gelie­ve dit niet-rokers beleid te res­pec­te­ren. Om al onze gas­ten een rook­vrije omge­ving te garan­de­ren, vra­gen we een scha­de­ver­goe­ding van €250 als we rook­spo­ren zou­den vast­stel­len (asse, geur, peu­ken…).

  3. Huis­die­ren zijn niet toe­ge­la­ten.

  4. Enkel de huur­der en het aan­tal per­so­nen zoals afge­spro­ken bij reser­va­tie, heb­ben recht op bewo­ning van de vakan­tie­wo­ning tij­dens de aan­ge­dui­de peri­o­de. Bij reser­va­tie zal het aan­tal vol­was­se­nen en kin­de­ren ver­meld wor­den en elke late­re wij­zi­ging moet gemeld wor­den. De eige­naar heeft het recht in geval van niet nale­ving van boven­staan­de regels, de huur­ders uit de woning te zet­ten en/of een scha­de­ver­goe­ding te eisen van € 500,00. Wij behou­den als eigenaar/verhuurder steeds het recht om tij­dens uw ver­blijf en na ons ver­zoek, de ver­huur­de ruim­tes te betre­den of te laten betre­den voor con­tro­le en drin­gen­de onder­houds­werk­zaam­he­den.

  5. De eind­schoon­maak zit inbe­gre­pen in de huur­prijs. Niet­te­min behoudt de eige­naar zich het recht om een extra bedrag met de waar­borg te ver­re­ke­nen ‚indien de woning in slech­te staat wordt ach­ter­ge­la­ten. Gelie­ve bij uw ver­trek al het mate­ri­aal en de meu­bels die u even­tu­eel ver­plaatst heeft terug op hun oor­spron­ke­lij­ke plaats te zet­ten. Ser­vies­goed, pan­nen en kook­pot­ten zijn pro­per en droog weg­ge­ruimd. Ook alle elek­tro-appa­ra­ten en de bar­be­cue moe­ten net­jes gerei­nigd zijn.

  6. Bij ver­trek blijft het gehuur­de bed­lin­nen en hand­doe­ken in de betrok­ken kamer. Gelie­ve dit per kamer te hou­den en niet te men­gen. Het even­tu­eel gehuur­de bad­lin­nen mag niet mee­ge­no­men wor­den voor gebruik bui­tens­huis.

  7. Alle afval moet gesor­teerd wor­den in de daar­voor voor­zie­ne vuil­bak­ken — glas en papier ach­ter­aan, res­taf­val en PMD in de voor­zie­ne vuilbakken.Indien de sor­te­ring onvol­doen­de is dan reke­nen we een for­fai­tai­re kost van €50 aan. Dit wordt ver­re­kend met de waar­borg.

  8. Het gebouw, inclu­sief ver­haal huur­der is ver­ze­kerd (met een fran­chi­se). De ver­huur­der is niet aan­spra­ke­lijk voor gebeur­lij­ke onge­val­len. Wij wij­zen u er nog­maals op dat de ori­gi­ne­le trap­pen ste­vig zijn maar smal en stijl. Belang­rijk dat alle huur­ders daar reke­ning mee hou­den tij­dens het gehe­le ver­blijf.

  9. De huur­der zal ons onmid­del­lijk op de hoog­te bren­gen indien hij scha­de aan­richt.

  10. Even­tu­e­le klach­ten moe­ten bin­nen de 12 u na aan­komst tele­fo­nisch mee­ge­deeld wor­den. Er zal dan zo vlug moge­lijk naar een oplos­sing gezocht wor­den.

  11. Indien door over­macht de woning niet meer bewoon­baar zou zijn , zal de huur­der de huur van de nog te huren peri­o­de terug­be­taald krij­gen, ech­ter zon­der ver­der bij­ko­men­de scha­de­ver­goe­ding.

  12. Wij kun­nen niet aan­spra­ke­lijk gesteld wor­den voor even­tu­e­le onder­bre­kin­gen in stroom of water­voor­zie­ning.

  13. De huur­der heeft gra­tis de beschik­king over inter­net en alle huis­houd­ap­pa­ra­ten. Hij kan geen gel­de­lij­ke of ande­re scha­de­ver­goe­ding eisen indien één van deze toe­stel­len defect zou zijn. Hij wordt vrien­de­lijk ver­zocht alle defec­ten aan de eige­naar te mel­den. Wij zul­len al het moge­lij­ke doen om het defect zo vlug moge­lijk te her­stel­len.

  14. De woning ligt in de rus­ti­ge begijn­hof van Diest. Wij vra­gen met aan­drang om de rust van de buren te res­pec­te­ren tus­sen 22.00u en 8.00u en zeker niet in de stra­ten van het begijn­hof te par­ke­ren. Dit is niet toe­ge­staan. Er is gra­tis par­king aan de Hal­ve Maan. Gelie­ve het huis­hou­de­lijk regle­ment van het begijn­hof te res­pec­te­ren

  15. De woning is bedoeld voor gezin­nen, groe­pen vrien­den, even­tu­eel met kin­de­ren en niet voor groe­pen feest­vier­ders.

Annu­le­rings­voor­waar­den

  1. Bij reser­va­tie betaalt u 50% van de boe­kings­kost. Uiter­lijk 3 weken voor aan­komst moet het sal­do + de waar­borg (500€) betaald wor­den.

  2. 100% res­ti­tu­tie wan­neer u bin­nen 48 uur na het reser­ve­ren en stor­ten van het voor­schot annu­leert, mits de incheck­da­tum ten min­ste 21 dagen later is. 

  3. 100% res­ti­tu­tie wan­neer je ten min­ste 3 maand voor het inchec­ken annu­leert

  4. 50% res­ti­tu­tie wan­neer je ten min­ste 3 weken voor het inchec­ken annu­leert. 

  5. Geen res­ti­tu­tie wan­neer je min­der dan 3 weken voor het inchec­ken annu­leert.

 

 

Scroll naar boven